سئو چه معنی و مفهومی دارد

اس ای او (S.E.O) مخفف “بهینه سازی برای موتور جستجو” می باشد (Search Engine Optimization) که در ایران با نام “سئو” شناخته شده است و به آن بهینه سازی وب سایت می گویند.

سئو به مجموعه اقداماتی گفته می شود که متخصصین سئو انجام می دهند تا یک وب سایت را در موتور های جستجو ارتقاء بخشند. این ارتقاء هم می تواند در رنکینگ باشد (پیج رنک – PageRank)، هم در ترافیک و هم بالا آمدن سایت در نتایج جستجو (SERP ها).
ولی متاسفانه در کشور ما سئو به غلط تعریف می شود به بالا آوردن سایت برای تعداد محدودی کلید واژه در گوگل.

این تعریف بسیار نادرست و متاسفانه رایج از اس ای او می باشد، زیرا معمولاً به اقداماتی کلیشه ای و خطرناک منجر شده که همیشه به موفقیت سایت نمی انجامد.

یکی از بزرگ ترین خطراتی که در سر راه بهینه سازی سایت قرار دارد، پنالایز شدن توسط موتور های جستجو است، و در نتیجه حذف شدن از نتایج جستجو برای همیشه!

بهینه سازی وب سایت شامل اقدامات متنوع و متفاوت و متغیری می باشد. متغیر از این روی که موتور های جستجو (خصوصا گوگل) همیشه در حال به روز کردن الگوریتم های خود در رده بندی سایت ها و نشان دادن نتایج جستجو هستند.
بنا بر این، اگر شرکت سئو ای وجود دارد که مدعی است “تنها” شرکتی است که می تواند این کار را برای وب سایت شما انجام دهد، یا مدعی است که انحصاراً روش های سئو را بلد است، در کار ایشان باید شک کرد!

امروزه، متخصص های سئو در سر تا سر جهان هر روز ساعتی را اختصاص به آپدیت کردن دانش خود از اس ای او و موتور های جستجو می کنند و در واقع سئو کار واقعی کسی است که هر روز تحقیق می کند.

اقدامات سئو در حال حاضر شامل بهینه سازی روی-صفحه (on-page optimisation)، لینک سازی (link building)، محتوا سازی (content marketing)، ثبت مالکیت وب سایت (authorization)، افزایش محبوبیت وبسایت (popularity building) در شبکه های اجتماعی (social media)، و شمار زیادی از تکنیک ها و کار های کوچک و بزرگ دیگر است.

محبوبیت در شبکه های اجتماعی

هزینه های پرداخت شده برای چنین خدماتی در سرتاسر جهان متغیر بوده و بستگی به زمان مورد نیاز، بازار هدف (target market)، کلید واژه های هدف، شرایط وبسایت هدف، رقیبان و… دارند.

بطور معمول، یک دکتر، دندان پزشک یا جراح پلاستیک که می خواهد در یک شهر متوسط در امریکا از خدمات اس ای او بهره مند شود، ماهیانه 1,200 دلار را پرداخت می کند و این مبلغ در 6 ماه اول می تواند تا 2,000 دلار نیز بطور متوسط باشد، زیرا زحمتی که در 4-5 ماه اول کشیده می شود، بسیار بیشتر می باشد.

البته در شهر های بزرگتر برای شرکت های بزرگ تر این مبلغ می تواند تا 7,000 دلار در ماه نیز باشد، زیرا بازگشت سرمایه ای که این سرویس برای متقاضیان دارد، بسیار بیشتر است.

اما در ایران، متاسفانه از آنجایی که خیلی ها بدنبال راه های ارزان و سریع کسب در آمد هستند، شرکت های خیلی معدودی این سرویس را ارائه می کنند، و شرکت ها و اشخاص انگشت شماری این کار را اصولی و درست و حسابی انجام می دهند.

نئو مارکت در سئو، از کارشناس های با تجربه بهره می گیرد. هدف ما ارائه ی اس ای او با بالاترین کیفیت و امنیت ممکن با هزینه ای متوسط و معقول می باشد. هزینه ها کاملا متغیر و متناسب با بازار هدف بوده و پیش از تعیین مبلغ خدمات، بازگشت سرمایه ی مشتری پیش بینی شده و مطابق با آن تعیین می گردند.

متاسفانه بسیاری از سایت ها به دنبال سئوی ارزان قیمت و کم هزینه هستند و انتظارات آنها نیز محدود به 3-4 کی ورد شده و می خواهند هر چه سریع تر به آن هدف برسند. برای بررسی اولیه سایت خود جهت بهینه سازی، با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.