رآکتور های اتمی کره جنوبی هدف حمله ی سایبری قرار گرفتند

کانورژن ریت Conversion Rate چیست؟
نوامبر 12, 2014
کوکی ها چه هستند؟
ژانویه 3, 2015
نمایش همه

رآکتور های اتمی کره جنوبی هدف حمله ی سایبری قرار گرفتند

اپراتور برق اتمی کره جنوبی روز یکشنبه گفت که حملات بر روی عملیات غیر حساس ریاست کمپانی هنوز ادامه دارند، یک هفته پس از اینکه مجریان آشکار کردند که سیستم های سازمانی مورد حمله قرار گرفته اند.
شرکت برق هیدرو نوکلیر کره در روز دوشنبه هفته گذشته گفت که سیستم های داخلی آن مورد حمله قرار گرفته اند ولی تنها داده های غیر حساس دزدیده شده و خود عملیات مورد خطر واقع نشده است.
این هفته، رئیس و مدیرعامل چو سیوک گفت که کمپانی دولتی عملیات امنیتی خود را بعنوان پاسخ چند برابر کرده است ولی به دلایل دلایل امنیتی توضیحات بیشتری نداد درباره ی حملات مداوم سایبری یا حتی پاسخ خود کمپانی.
او به اختصار گفت که حملات سایبری بر روی KHNP ها، ریاست، و مدیریت، هنوز ادامه دارد.
چو گفت: ما نمی توانیم بگذاریم حملات سایبری عملیات برقی اتمی را متوقف کنند. و در ادامه خاطر نشان کرد که یک شبکه ی بسته برای عملیات رآکتور ها استفاده شده بود و امکان دسترسی به مخابرات بیرونی را نداشت و بنابراین در برابر حملات سایبری غیر قابل نفوذ است.
چو بخاطر نگرانی بوجود آمده معذرت خواهی کرد که توسز این حملات و نشتی اطلاعاتایجاد شده است ولی گفت که تاسیسات هسته ای با این حملات آسیبی ندیده اند. کره جنوبی دارای 23 رآکتور هسته ای است که یک سوم برق کشور را تامین می کنند. سه تای آنها آفلاین هستند بخاطر نگهداری معمول یا در انتظار تمدید مجوز خود می باشند.
از چهارشنبه، تیم های اورژانسی به حالت آماده باش درآمده اند و تا اول ژانویه در پست خود باقی می مانند تا در برابر حملات سایبری دیگر بر روی تاسیسات اتمی احتمالی آماده باشند، پس از اینکه یک هکر درخواست داده بود که سه تا از رآکتور ها باید خاموش شوند پنج شنبه ی هفته ی گذشته و در توئیتر اخطار کرده بود که آنها را تخریب می کند اگر این اتفاق نیافتد.
مقامات قضایی کره جنوبی بدنبال همکاری مقامات چینی هستند تا این حمله ی سایبری را مورد جستجو قرار دهند، با آشکار شدن یک شهر در چین در نام آدرس ها که نزدیک کره جنوبی است. آنها اسمی از کره شمالی در حملات نیاورده اند.
با این وجود، پیونگ یانگ اظهار نقش نداشتن در حملات را کرده است، در حالیکه برخی رهبران نا معروف کره جنوبی آنرا بخشی از “کمپین ناشایست” کره جنوبی قلمداد کرده بودند. کره شمالی هنوز از لحاظ فنی در جنگ با کره شمالی محسوب می شود.

منبع: ITnews.com.au

Rate this post
امین بهداروند
فارغ التحصیل کارشناسی برق مخابرات هستم. هم اکنون بعنوان کارشناس تجهیزات فیبر نوری و مخابراتی فعالیت می کنم. به زمینه های دیگر شامل برنامه نویسی vb.net و PHP و MySQL و همچنین طراحی وب سایت، طراحی گرفیکی و بازی سازی سه بعدی، بلاگ نویسی، موسیقی و... نیز علاقه مند هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.