خالی کردن پورت 80 جهت نصب AMP (سرور محلی)
اکتبر 2, 2014
غیر فعال کردن فایل های اخیر Recent Documents در ویندوز 7
نوامبر 5, 2014

یک هفته ی پیش، (17 اکتبر) گوگل تأیید کرد که آپدیت پنگوئن 3.0 اعمال شده است. این مقاله، با بررسی سه تحلیل از سایت های Moz، Search Engine Land و Search Engine Watch نوشته شده است.

آپدیت الگوریتم گوگل پنگوئن 3
بالاخره پس از یک سال انتظار، پنگوئن 3 اعمال شد، و وبمستر ها منتظر هستند ببینند که نسبت به سال پیش آیا تغییراتی در سرپ SERP های خود مشاهده می کنند یا خیر. همانطور که می دانیم، آپدیت پنگوئن با هدف مقابله با هرزنگاری یا اسپمینگ (Spamming) به روی کار آمد، و روی اثر آن با لینک های اسپم مانند و یا بک لینک های پولی و پرداختی بوده است.
گوگل امروزه با این بکلینک ها مقابله می کند، و سایت هایی که چنین لینک هایی را برای خود می گیرند را پنالایز (مجازات) می کند، با بیرون راندن سایت از بالای نتایج جستجو، یا حذف کردن (deindex) از دیتابیس گوگل.
مهندسان گوگل، مت کاتس (Matt Cutts)، جان مولر (John Mueller) و پیر فار (Pierre Far) پیش از این اشاره کرده بودند که آپدیت جدید پنگوئن بزودی خواهد آمد و 1% از کل کوئری های جستجو را تکان خواهد داد، و اینکه این آپدیت یک تغییر اساسی در الگوریتم خواهد بود و نه بازی با متغیر های پنگوئن.
نام پنگوئن و نسخه ی 3.0 چندان مفهوم خاصی ندارند، و بیشتر توسط متخصصان سئو بر روی تغییرات گوگل گذاشته شده است و سپس توسط گوگل تایید شده است. آخرین آپدیت پنگوئن، 4 اکتبر 2013 بود که پس از حذف بسیاری از سایت هایی که لینک های بد و بلک هت (Black-hat) داشتند، یک سال همه را در انتظار گذاشته بود تا ببینند آیا تغییراتی که در لینک های ورودی (inbound links) خود داده اند باعث بخشوده شدن توسط گوگل خواهد شد یا نه.
بنابر این، پس از یک سال، حدس زده می شود که این یک بروز رسانی الگوریتم کلی باشد، نه جزئی. در زیر، تاریخچه ی آپدیت های پنگوئن را می بینید:
Penguin 1.0 در April 24, 2012 که 3.1% کوئری ها را تکان داد
Penguin 1.1 در May 26, 2012 که 0.1% کوئری ها را تکان داد
Penguin 1.2 در October 5, 2012 که 0.3% کوئری ها را تکان داد
Penguin 2.0 در May 22, 2013 که 2.3% کوئری ها را تکان داد
Penguin 2.1 در October 4, 2013 که 1% کوئری ها را تکان داد
Penguin 3.0 در October 17, 2014 که 1% کوئری ها را تکان داد

که هر کدام تا حدی، کوئری های جستجو را به نوبه تحت تأثیر قرار دادند. از روز اجرای پنگوئن 3.0 برخی سایت ها اعلام کردند که تغییرات بزرگی در رنکینگ های خود مشاهده کرده اند.
اگر سایت شما بر اثر این آپدیت متضرر شده و رنک های خود را از دست داده است، اولین کاری که باید بکنید، بررسی بک-لینک های سایت خود است. طبق راهنمای لینک گوگل، لینک های اسپم و هرز و پیوند هایی که پولی و با داد و ستد همراه هستند مورد پنالتی گوگل می باشند. گوگل پیشنهاد می کند که لینک ها کاملاً نچرال و طبیعی بوده و از ایجاد لینک های ماشینی، (خود کار و اتوماتیک) و هر گونه لینکی که link scheme محسوب شود خود داری کنید.
پس اگر در گزارش بک لینک خود چنین لینک هایی را مشاهده می کنید، هر چه سریعتر در حذف آن لینک ها اقدام کنید. سایت هایی که با آپدیت پنگوئن 3.0 مجازات شده اند، پس از پاک سازی لینک های غیر مفید و هرزنگاشته ها، باید تا آپدیت پنگوئن بعدی که احتمالاً یک سال دیگر خواهد بود صبر کنند.
علاوه بر حذف لینک های اسپم، همچنین سایت ها می بایست بر جنبه های دیگر و مدیا های دیگر نیز نشان دهند که فعال بوده و بتوانند از طرق غیر جستجوی ارگانیک گوگل نیز برای سایت خود ترافیک ایجاد کنند.
یکی از معضلات صاحب سایت بودن، موضوع Negative SEO می باشد. سئوی منفی یا نگاتیو به یک سری فعالیت های بلک هت گفته می شود که در جهت حذف رقبا از نتایج موتور جستجو صورت می گیرد.
این اقدامات عموماً با ایجاد بکلینک های اسپم برای سایت رقیب و قرار دادن سایت رقیب در دایره ی قرمز پنالتی گوگل انجام می شود.
امروزه گوگل یکی از بزرگترین دردسر هایی که دارد، مقابله با این اعمال شرورانه و شناسایی و خنثی کردن این فعالیت ها می باشد. ولی متاسفانه، هنوز راه هایی وجود دارد که کارشناسان سئو از آن طریق ها می توانند رقبا را از دور خارج کرده و سایت مورد نظر خود را بالا بکشند.
یکی از راه هایی که می توان با روش های سئوی منفی یا نگاتیو مقابله کرد، استفاده از ابزار Disavow Tool گوگل می باشد. از آنجایی که لینک های ایجاد شده همگی در دسترس شما نیستند که بخواهید آنها را ویرایش یا حذف کنید، گوگل این امکان را در اختیار صاحبان وبسایت قرار داده است تا بتوانند بک لینک های خطرناک را از نظر گوگل حذف کنند، و بنابراین آنها را از محاسبات گوگل خارج کنند.

ابزار پنالتی چکر پنگوئن
همچنین می توانید از ابزار بررسی تاثیر پنگوئن بر سایت خود استفاده کنید. که با یک بررسی اولیه و سر انگشتی به شما خواهد گفت آیا باید به فکر تغییراتی در بکلینک های خود باشید یا نه.

 

Rate this post
امین بهداروند
فارغ التحصیل کارشناسی برق مخابرات هستم. هم اکنون بعنوان کارشناس تجهیزات فیبر نوری و مخابراتی فعالیت می کنم. به زمینه های دیگر شامل برنامه نویسی vb.net و PHP و MySQL و همچنین طراحی وب سایت، طراحی گرفیکی و بازی سازی سه بعدی، بلاگ نویسی، موسیقی و... نیز علاقه مند هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.