12 شاهکار فتوشاپ
ژانویه 13, 2015
مشکلات بهینه سازی سایت در ایران
ژانویه 17, 2015
نمایش همه

بانس ریت Bounce Rate چیست؟

تعریف bounce rate: بانس ریت به درصد کاربرانی گفته می شود که پس از وارد شدن به سایت، پس از مطالعه یا حتی بدون مطالعه ی برگه ی کنونی پنجره را بسته و به بقیه ی صفحات سایت سرک نمی کشند. بیشتر بخوانید...

بانس ریت یکی از پارامتر هایی است در بازاریابی آنلاین که با استفاده از آن، می توان عملکرد یک سایت را در جذب مخاطب سنجید. گوگل با استفاده از این درصد، سایت ها را به صفحه اول خود بالا می آورد، یعنی یکی از پارامترهای مهم است. اما،

 

بانس ریت چیست؟

بانس در انگلیسی به معنای پریدن یا رفتن و خارج شدن می باشد. پس بانس ریت یعنی نرخ خروج یا نرخ پریدن بازدید کنندگان، و به درصدی از بیننده ها گفته می شود که پس از ورود به سایت، بدون اینکه بخواهند صفحات دیگر سایت را ببینند، تب مرورگر را می بندند. البته ممکن است شما بانس ریت را با نرخ خروج (Exit Rate) اشتباه کنید. اگزیت ریت به درصدی گفته می شود که کاربر وارد سایت شده، پس از مطالعه یا بدون مطالعه ی آن برگه، بر روی یک لینک خارج شونده (Outbound link) کلیک کرده و از سایت خارج می شود. شما باید تا می توانید از این لینک ها در سایت خود استفاده نکنید تا بهینه سازی سایت شما تخریب نشود.

البته همانطور که می توان بطور میانگین برای هر سایت یک بانس ریت در طی مدت زمان خاصی تعریف کرد، هر صفحه ی لندینگ پیج1 نیز دارای بانس ریت مختص به خود می باشد که شما می توانید این نرخ یا درصد را توسط ابزار قدرتمند گوگل یعنی گوگل آنالیتیکس ردگیری کنید و در جهت کاهش آن بکوشید.

  1. به صفحاتی که کاربر از طریق جستجوی ارگانیک به سایت وارد می شود landing page گفته می شود.
4.5/5 - (2 امتیاز)
امین بهداروند
فارغ التحصیل کارشناسی برق مخابرات هستم. هم اکنون بعنوان کارشناس تجهیزات فیبر نوری و مخابراتی فعالیت می کنم. به زمینه های دیگر شامل برنامه نویسی vb.net و PHP و MySQL و همچنین طراحی وب سایت، طراحی گرفیکی و بازی سازی سه بعدی، بلاگ نویسی، موسیقی و... نیز علاقه مند هستم.

2 دیدگاه ها

  1. حسین گفت:

    تشکر ، پست خوبی بود . پایین آوردن بانس ریت بصورت طبیعی کار مشکلی هست

    • امین بهداروند گفت:

      درست می فرمایید. باید مطالب برگه مورد نظر واقعا گیرا بوده و از هرگونه پاپ آپ یا اسکریپت مزاحم استفاده نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.