کوکی ها چه هستند؟
ژانویه 3, 2015
رنک الکسا و افزایش یا کاهش آن
ژانویه 4, 2015

ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که چگونه برخی سایت ها در صفحه اول گوگل ظاهر می شوند و دیگران در صفحات دوم و سوم و چهارم و…

صفحه اول گوگل بالا سایتاز سوی دیگر، سایت هایی که از طریق اینترنت کسب درآمد می کنند، بدنبال راه هایی هستند که در 10 سایت صفحه ی اول گوگل خود را جای داده و ویزیتور ها را از آنِ خود کنند. در نتیجه، رقابتی پیش آمده که صاحبان وب سایت و متخصصان مارکتینگ و بازاریابی را متوسل به روش های درست و نادرست کرده است. اما واقعا چگونه می شود در صفحه اول موتور های جستجو بالا آمد؟

همانطور که می دانیم، موتور های جستجو محلی هستند برای جستجوی عبارت های مختلف، و نشان دادن سایت هایی که مرتبط با کلمه ی جستجو شده هستند. اما مشکل از آنجایی پیش می آید که تعداد سایت هایی که باید نمایش داده شوند زیاد هستند، و باید صفحه ی اول نتایج جستجو (SERP ها) را محدود کرد به تعداد معینی از نتایج (مثل گوگل که 10 سایت را در صفحه اول خود نشان می دهد). و در نتیجه، قرار دادن بقیه ی سایت ها در صفحات دو و سه و… الی آخر. اما،

موتور جستجو از کجا می داند که کدام سایت ها را باید در صفحه اول قرار دهد؟

در واقع، پاسخ معینی به این پرسش وجود ندارد. چون موتور های جستجوی زیادی وجود دارند از جمله گوگل (Google.com)، بینگ (Bing.com)، یاهو (Yahoo.com)، اسک (Ask.com)، یاندکس (Yandex.com)، و… که هر کدام از این موتور ها (Search Engines) دارای الگوریتمی مختص به خود است. و متاسفانه یا خوشبختانه کسی از این الگوریتم ها خبر ندارد و گوگل که بزرگترین موتور جستجوی جهان در حال حاضر است، همۀ تلاش خود را می کند تا الگوریتم جستجوی خود را مخفی نگه دارد. علت این امر هم آشکار است. گوگل تمایلی ندارد به اینکه به سودجویان بگوید چگونه از سرویس خود سوء استفاده کنند!

 

سود جویان چه کسانی هستند؟

اسپمر ها یا هرزنگار ها، کسانی هستند که از روش های غیر اخلاقی و نادرست برای اهداف شخصی خود استفاده کرده تا سایت خود را در صفحه اول گوگل قرار دهند و یا بدون بالا آوردن سایت خود، بتوانند ویزیتور های زیادی را جذب کنند تا درآمد شان بالاتر برود.

بعنوان مثال، ممکن است یک فروشگاه در جهت افزایش فروش خود، تبلیغات خود را در همه ی جای اینترنت پخش کند. در واقع، پخش کردن مطالب تبلیغاتی بصورت درست و اصولی مانعی ندارد و پذیرفته است؛ اما اینکه آنها بیایند و کامپیوتر شما را ویروسی کنند و شما هر برگه ای را که باز می کنید، تبلیغات آنها را ببینید، این روش نادرست است و گوگل هر چند ماه یک بار یک بروز رسانی یا آپدیت در الگوریتم جستجوی خود انجام می دهد تا با اسپمینگ و هرزنگاری مقابله کند.

در نتیجه ی این آپدیت ها، تعداد زیادی از اسپمر ها یا سایت های مزاحم، سرپ ها (رنک ها) ی خود را از دست می دهند و از صفحه نخست گوگل حذف می شوند و اینترنت به محیط بهتری برای جستجو تبدیل می شود.

 

سئو یا خدمات بهینه سازی وب سایت چیست؟

اس ای او یا سئو خدماتی است که باعث می شود سایت شما در صفحه اول گوگل برای تعدادی کلمات کلیدی بالا آورده شود. البته تعریف سئو گسترده تر از این است، و کلا به محبوب کردن سایت بین بینندگان تعریف می شود. و محبوبیت سایت پارامتر های زیادی دارد که یکی از آنها بودن در صفحه اول گوگل است و دیگر، ترافیک بالا داشتن سایت و… می باشد.

شما با سفارش خدمات سئو می توانید سایت خود را در بین 10 سایت برتر جهان قرار دهید و این امر مستلزم مداومت و پیگیری سفت و سخت از سوی شرکت سئویی است که شما با آن قرار داد می بندید.

4.7/5 - (4 امتیاز)
امین بهداروند
فارغ التحصیل کارشناسی برق مخابرات هستم. هم اکنون بعنوان کارشناس تجهیزات فیبر نوری و مخابراتی فعالیت می کنم. به زمینه های دیگر شامل برنامه نویسی vb.net و PHP و MySQL و همچنین طراحی وب سایت، طراحی گرفیکی و بازی سازی سه بعدی، بلاگ نویسی، موسیقی و... نیز علاقه مند هستم.

10 دیدگاه ها

  1. sadeghi گفت:

    سلام
    من چطور میتوانم از خدمات شما برای بهتر کردن رتبه سایت خود یعنی …. استفاده کنم؟

  2. فرزاد گفت:

    با سلام.
    لطفا برای بالا بردن سئو سایتم به من کمک کنید.
    سئو سایتم رو در کدوم سایت چک کنم که دقیق باشد؟؟

  3. رضا گفت:

    مطالبتون خیلی عااااااالیه ممنون.

  4. محسن گفت:

    سلام
    چگونه میتوان در صحفه اول گوگل قرار گرفت؟

  5. ممنون از مطالب خوبتون. فقط یه مشکلی که برای سایت من پیش اومده اینه که یه عالمه صفحه تو گوگل ایندکس شده که عملا وجود ندارن . چیجوری میتونم اونها رو از ایندکس گوگل خارج کنم؟

    • امین بهداروند گفت:

      شما باید توی Google Webmaster Tools ثبت نام کرده و سایت خودتون رو بهش معرفی کنید و Verify کنید. بعد می تونید از اونجا سایت خودتون رو مدیریت کنید. مثلا می تونید نقشه سایت Sitemap.xml رو به گوگل بدید که لینک همه صفحات سایت شما توش باشه.
      همچنین می تونید Crawl Error ها رو بررسی کنید تا اگه صفحه not found دارید پیدا کنید و ببینید از کجا لینک شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.