صفحه اول گوگل
ژانویه 4, 2015
گوگل از یک باگ مادرزادی ویندوز پرده برداشت!
ژانویه 6, 2015
نمایش همه

رنک الکسا و افزایش یا کاهش آن

Alexa Rank SEOسایت الکسا (Alexa.com) یکی از شناخته شده ترین سایت های ارائه دهنده آمار درباره سایت ها می باشد (مانندگوگل آنالیتیکس). این سایت در 1996 تاسیس شده، یعنی چیزی حدود 19 سال سن دارد!

یکی از مهم ترین سرویس های این سایت، Alexa Traffic Rank می باشد که شما می توانید وضعیت هر سایتی را با آن چک کنید. برعکس Google PageRank، الکسا رنک کمتر نشانه ی قوی تر بودن سایت است. بخاطر همین بهبود رنک الکسا در واقع کاهش رنک الکسا می باشد.

 

رتبه الکسا چیست و چگونه بوجود می آید؟

رنک الکسا عددی است که نشان می دهد ترافیک و نمایش سایت شما در نتایج جستجو چه وضعیتی دارد. هر چه این عدد کمتر باشد، نشان از پر ترافیک بودن و مقبول بودن سایت شما در نزد بینندگان است. در سایت الکسا توضیح داده شده است که الکسا با استفاده از تولبار الکسا (Alexa Toolbar) از میلیونها کاربری که این تولبار را نصب کرده اند اطلاعات جمع آوری می کند و در رتبه دادن به سایت ها از این آمار استفاده می کند. البته از اکتبر سال گذشته (October 2014) تولبار الکسا دیگر بازنشسته شد و جای خود را داد به اکستنشن های بروزر ها، یعنی اکستنشن گوگل کروم و Addon فایرفاکس.

اکستنشن الکسا تولبار

رنک الکسا نشان می دهد که سایت مورد نظر در مقایسه با میلیون ها سایت دیگر چه وضعیتی دارد در طی سه ماه اخیر. یعنی به داده های قبل کاری ندارد. عدد رنک با استفاده از تخمین متوسط ویزیت در روز و متوسط تعداد بازدید برگه ها برای هر کاربر بدست می آید. یعنی در کل مفید بودن و مقبول بودن سایت با رنک الکسا بدست می آید.

رتبه الکسا بخش دیگری نیز دارد که در کشور مورد نظر بررسی می شود. با مقایسه ی بین سایت هدف و سایت های دیگر در همان کشور، رتبۀ الکسا در کشور بدست می آید که یک ماه گذشته را بررسی می کند و به داده های قبل از یک ماه کاری ندارد.

در مقاله های بعدی، به آموزش بهبود رنک الکسا خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید!

5/5 - (2 امتیاز)
امین بهداروند
فارغ التحصیل کارشناسی برق مخابرات هستم. هم اکنون بعنوان کارشناس تجهیزات فیبر نوری و مخابراتی فعالیت می کنم. به زمینه های دیگر شامل برنامه نویسی vb.net و PHP و MySQL و همچنین طراحی وب سایت، طراحی گرفیکی و بازی سازی سه بعدی، بلاگ نویسی، موسیقی و... نیز علاقه مند هستم.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.