راه اندازی سایت نئو مارکت
ژوئن 12, 2014
زیبا کننده ی کد های برنامه نویسی
جولای 20, 2014
نمایش همه

پیوند سازی یا لینک بیلدینگ چیست؟

پیوند سازی (Link Building) روشی است برای افزایش محبوبیت سایت در دیدگاه موتور جستجو و همچنین برای افزایش ترافیک سایت.

در گذشته (حدود 2010)، پیش از آپدیت های “پاندا” و “پنگوئن” و “هامینگ برد” توسط گوگل، لینک بیلدینگ یکی از راه های مطمئن در سئو بود. بدین ترتیب که سئو کار ها تعدادی لینک در سایت (Internal Links or Inbound Links) و خارج از سایت (Off-site Links) درست می کردند که گوگل توسط آنها متوجه بشود سایت معتبر است و در وبسایت های معتبری لینک دارد. و با فرمول خاصی، پیج رنک آن سایت های لینک دهنده تقسیم میشد و در نتیجه پیج رنک سایت هدف بالا می رفت و نهایتا برای تعدادی کی ورد در نتایج جستجو بالا می آمد.

پیوند و لینک سازی

اما زمان گذشت، و ما وارد سال 2011 و 2012 و 2013 شدیم و آپدیت های گوگل یکی پس از دیگری نقش لینک سازی را در سئو (SEO) کمرنگ تر کردند. یکی از دلایل بی ارزش کردن لینک بیلدینگ توسط موتور های جستجو، این بود که با بالا گرفتن رقابت در اس ای او، متخصصین سئو رو به ساخت پیوند های بیخود و بی مفهومی کردند تا از رقیبان خود سر باشند. در نتیجه اینترنت پر شده بود (و شده است) از لینک های تبلیغاتی که معمولاً کسی به آنها اهمیت نمی دهد برای افزایش Page Rank سایت هدف. و در واقع کاربران واقعی توسط سئوکاران مورد آزار قرار می گرفتند.

با آپدیت پنگوئن، در جولای 2012 (تیر 1391) گوگل اخطاری علیه لینک های ساختگی و غیر طبیعی (Unnatural Links) اعلام کرد. از آن روز تا کنون، تاثیر لینک ساختن کمتر و کمتر شده است ولی همچنان نقشی کلیدی در افزایش رنکینگ سایت ایفا می کند.

امروزه همچنان باید لینک ساخت و از آن برای رنکیگ استفاده کرد، ولی لینک هایی که ساخته می شوند باید کاملاً نچرال و طبیعی بوده و همچنین می بایست با هدفی دوگانه ایجاد شده باشند، یعنی در کنار بهبود رنک سایت، باید برای کاربر مفهوم داشته باشند و کلیک کردن کاربران بر روی لینک ها باید برای آنها راضی کننده باشد.

انواع لینک که معمولا کارشناسان سئو ایجاد می کنند شامل لینک های فاروم سیگنچر، پیوند در کامنت ها، لینک منابع مقالات و محتویات آموزشی، لینک در دایرکتوری ها و لیستینگ ها، سوشال بوک مارک ها، گست بلاگینگ و… می باشد. و بعضی از آنها تاثیرات منفی در رنکینگ سایت هدف دارند، مانند لینک های دوطرفه (Reciprocal Links) یا لینک فارم ها (Link Farms) که زمانی استفاده می شدند ولی امروزه کاملاً سوژه ی پنالتی گوگل هستند.

5/5 - (2 امتیاز)
امین بهداروند
فارغ التحصیل کارشناسی برق مخابرات هستم. هم اکنون بعنوان کارشناس تجهیزات فیبر نوری و مخابراتی فعالیت می کنم. به زمینه های دیگر شامل برنامه نویسی vb.net و PHP و MySQL و همچنین طراحی وب سایت، طراحی گرفیکی و بازی سازی سه بعدی، بلاگ نویسی، موسیقی و... نیز علاقه مند هستم.

1 دیدگاه

  1. mahmoud nour گفت:

    درود
    با تشکر از زحمات شما در سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.