Watch out! TravelEZ Card Steals Your Money
آوریل 19, 2016
جلوگیری از بسته شدن ناخواسته گوگل کروم Google Chrome
ژوئن 1, 2016
نمایش همه

جلوگیری از سرقت یا گم شدن گوشی اندروید

حتما برای دوستان شما نیز پیش آمده که گوشی همراه خود را در رستوران یا کافی شاپ یا سینما و.. جا می گذارند و یک نفر آن را پیدا می کند. حال، بعضی از یابنده ها انسانهای با وجدانی بوده و با شما تماس گرفته و گوشی را به شما بر می گردانند، ولی گهگاهی هم پیش می آید که آنها تصمیم می گیرند گوشی را نزد خود نگه دارند.

توجه: این مقاله را حتما به دوستان خود نیز نشان دهید تا آنها از این توانایی اندروید با خبر شوند.

راهکاری که در این مقاله بدان اشاره شده، یکی از امکانات گوگل است برای پیدا کردن موقعیت جغرافیایی گوشی گم شده، قفل کردن صفحه نمایش و حتی پاک کردن اطلاعات شخصی روی گوشی.

نام این سرویس، اندروید دیوایس منجر گوگل می باشد (Google’s Android Device Manager).

توجه کنید، که اگر هم اکنون گوشی شما گم شده است، این راهکار یا هیچ راهکار دیگری مناسب شما نبوده، و تنها شما می توانید با صحبت کردن با یابنده و قانع کردن وی گوشی را پس بگیرید.

اما این روش بیشتر حالت پیش گیرانه دارد.

 

روش کار اندروید دیوایس منجر برای جلوگیری از سرقت یا گم شدن تلفن همراه

روش کار بدین صورت است که شما یک اپلیکیشن بنام Device Manager را روی گوشی همراه خود نصب می کنید. سپس وارد تنظیمات آن application شده و اکانت گوگل خود را به او می دهید. اکانت گوگل یک account جامع است که برای استفاده ی تمام سرویس های گوگل استفاده می شود.

وقتی گوشی شما با اکانت گوگل لینک شد، خواهید توانست با مراجعه به آدرس (https://www.google.com/android/devicemanager) و لاگین در اکانت خود، کنترل گوشی خود را بدست بگیرید:

پیشگیری سرقت گوشی همراه تلفن اندروید

همانطور که در شکل فوق مشاهده می کنید، پس از نصب اپلیکیشن device manager و لینک کردن با اکانت جیمیل خود، می توانید به سایت گوگل رفته و از آنجا گوشی خود را کنترل کنید.

android device manager سرقت گوشی همراه اندرویدی

 

شما می توانید محل دقیق گوشی خود را در نقشه پیدا کنید. طرف را پیدا کرده و با او صحبت کنید. و اگر ایشان زیر بار نرفت، گزینه ی Ring را زده تا گوشی شما بمدت 5 دقیقه زنگ بخورد و صدای آن را بشنوید و معلوم شود که گوشی شما آنجاست.

همچنین می توانید گوشی خود را Erase کنید تا اطلاعات آن پاک شوند و کسی به عکس ها و فیلم های شخصی شما دسترسی پیدا نکند.

همچنین اگر گوشی شما قفل ندارد، با این روش می توانید آنرا قفل کنید.

البته برای جلوگیری از پاک کردن اطلاعات بصورت تصادفی، یک رمز به شما اختصاص می دهد که می توانید آنرا در جایی خارج از گوشی همراه خود یادداشت کنید تا موقع اِعمال این موارد، رمز را وارد کنید تا از اشتباهات جلوگیری شود.

5/5 - (1 امتیاز)
امین بهداروند
فارغ التحصیل کارشناسی برق مخابرات هستم. هم اکنون بعنوان کارشناس تجهیزات فیبر نوری و مخابراتی فعالیت می کنم. به زمینه های دیگر شامل برنامه نویسی vb.net و PHP و MySQL و همچنین طراحی وب سایت، طراحی گرفیکی و بازی سازی سه بعدی، بلاگ نویسی، موسیقی و... نیز علاقه مند هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.