سفید کردن عکس موبایل از مدارک توسط فوتوشاپ
دسامبر 19, 2016
رفع محدودیت ادمین در ویندوز 10
جولای 20, 2017
نمایش همه

ریست کردن پسورد فراموش شدۀ ویندوز

فرض کنیم شما پسورد ویندوز خود را فراموش کرده اید (ویندوز 7). و نمی خواهید از اول ویندوز را نصب کنید. در این مقاله سه روش آموزش داده می شود تا بتوانید پسورد جدید به کاربر ویندوز خود بدهید.

روش اول: استفاده از دیسک ریست پسورد (password reset disk)

این روش بر خلاف دو روش دیگر، باید پیش از قفل شدن انجام بگیرد. یعنی شما زمانی که دسترسی به کامپیوتر خود دارید باید وارد ویندوز شده و یک فلش دیسک جهت ریست پسورد ایجاد کنید.
برای این کار، ابتدا یک فلش دیسک که لازم اش ندارید را به USB وصل کنید و گزینه ی create a password reset disk را بزنید:
ریست پسورد
با این روش، زمانی که پسورد کامپیوتر خود را فراموش می کنید، کافی است یک بار رمز اشتباهی را بدهید تا گزینه ی reset password نمایان شود و سپس وقتی گزینه ریست پسورد را می زنید اطلاعات رمز گذاری شده ی فلش خوانده شده و به شما امکان دادن رمز جدید را خواهد داد.

تعویض ریست رمز ورود ویندوز

روش دوم: ریست پسورد با استفاده از DVD نصب ویندوز

در این روش، شما ابتدا ویندوز خود را با CD یا DVD نصب ویندوز بوت می کنید. سپس وارد مراحل اولیه ی نصب ویندوز می شوید. شما باید گزینه ی Repair your computer را انتخاب کنید. سپس روی Command Prompt کلیک کنید. سپس دستور های زیر را وارد کنید:

copy c:\windows\system32\sethc.exe c:\
و اینتر را بزنید
copy /y c:\windows\system32\cmd.exe c:\windows\system32\sethc.exe
و دوباره اینتر را بزنید

سپس یک بار ری استارت کنید. موقعی که صفحه لاگین نشان داده می شود، پنج بار شیفت را بزنید و کامند پرامپت را خواهید دید که در آنجا خواهید توانست رمز ورود را ریست کنید. دستور زیر را وارد کنید:

net user UserName NewPassword

به جای UserName نام کاربری خود را بنویسید و اینتر را بزنید. سپس پنجره  را بسته و با پسورد جدید وارد ویندوز شوید.

دادن رمز جدید به ویندوز کامند پرامپت

روش سوم: استفاده از نرم افزار های ریست کردن پسورد ویندوز

تعداد زیادی نرم افزار وجود دارند که با استفاده از آنها شما می توانید رمز ورود ویندوز را عوض کنید. از جمله ی آنها می توان به Spower و Windows Login Now اشاره کرد.spower_windows_password_reset pc-login-now

 

 

 

3.7/5 - (3 امتیاز)
امین بهداروند
فارغ التحصیل کارشناسی برق مخابرات هستم. هم اکنون بعنوان کارشناس تجهیزات فیبر نوری و مخابراتی فعالیت می کنم. به زمینه های دیگر شامل برنامه نویسی vb.net و PHP و MySQL و همچنین طراحی وب سایت، طراحی گرفیکی و بازی سازی سه بعدی، بلاگ نویسی، موسیقی و... نیز علاقه مند هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.