حتما برای شما نیز پیش آمده که رایانه یا لپ تاپ خود را در اختیار دیگران قرار می دهید ولی دوست ندارید که دیگران بدانند شما از چه فایل هایی استفاده می کنید.

یک ترفندی که در ویندوز سون وجود دارد، می تواند این خصوصیت ویندوز را برای شما غیر فعال کند.

این آموزش گام به گام را فرا بگیرید:

ابتدا کلید پنجره و R را فشار دهید یا بر روی دگمه Start ویندوز کلیک کنید و در کادر متنی وارد کنید:

gpedit.msc

و اینتر را فشار دهید.

سپس می بینید که پنجره ای باز می شود که در واقع Local Computer Policy Editor شما می باشد.

با کلیک بر روی درخت پوشه ها، به آدرس زیر بروید:

User Configuration \ Administrative Templates \ Windows Components \ Windows Explorer

و سپس بر روی گزینۀ Maximum number of recent documents کلیک کنید.

سپس در پنجره ای که باز می شود، مانند شکل زیر مقدار تاریخچه فایل ها و داکیومنت های باز شده را به صفر تغییر دهید:

خاموش فایل ها ی پرونده های باز شده اخیر

 

خاموش غیر فعال کردن فایل های اخیر ویندوز turn off recent files

در نهایت لازم است که ویندوز را یک بار ری استارت کنید.

پایان

اگر مقاله های نئو مارکت به شما کمک می کنند، با share کردن در شبکه های اجتماعی، می توانید دوستان خود را نیز از این مقالات بهره مند کنید.

غیر فعال کردن فایل های اخیر Recent Documents در ویندوز ۷
۱ رای، میانگین: ۵ از ۵