بر اساس داده های تازه ای از “استت کاونتر”، یاهو حدوداً ۲ امتیاز سهم بازار جستجو را در امریکا در ماه گذشته کسب کرده است. با مریوط کردن این افزایش امتیاز به توافق بین یاهو-فایر فاکس اخیر در زمینه استفاده یاهو بعنوان موتور جستجوی اول، استت کاونتر سهم ۱۰٫۴ درصدی را در مقابل ۸٫۶ درصد سال گذشته گزارش داد.
یاهو فایرفاکس 34.0.5
گوگل از سوی دیگر، در ماه دسامبر ۷۵٫۲ درصد و بینگ ۱۲٫۵ درصد داشته اند. بر اساس تازه ترین داده های موجود از comScore، که پیش از توافق فایر فاکس صورت گرفته، گوگل ۶۷ درصد سهم، بینگ ۱۹٫۶ درصد و یاهو ۱۰٫۲ درصد در امریکا داشته اند.
یاهو گوگل بینگ 2014 جستجو
توافق یاهو و فایرفاکس در نوامبر اعلام شد. این مرورگر تقریبا ۱۶% سهم بازار امریکا را دارد بنا به StatCounter. این اکتسابات جستجویی می توانند منجر به درآمد زایی یاهو شوند، خصوصا اگر آنها بتوانند این روند را در دراز مدت نگه دارند.

استت کاونتر موقعیت یاهوی پس از فایرفاکس را بالاترین وضعیت از سال ۲۰۰۹ توصیف کرد. این شرکت همچنین با مقایسه، گفت که گوگل کمترین سهم خود در بازار را داشته است.
ماه گذشته، استت کاونتر نشان داد که یاهو جهش چشمگیری را بین کاربران فایرفاکس ورژن ۳۴ داشته است:
سهم جستجو یاهو گوگل بینگ دسامبر 2014
سهم موبایل یاهو ۱۰٫۹ درصد است آنطور که استت کاونتر می گوید؛ بینگ ۵٫۶ درصد و گوگل حدود ۸۴ درصد است. این شرکت قرار است گزارشی از درآمد ها هر سه ماه یکبار و سالانه را آماده کند که اولی در روز ۲۷ ژانویه آماده می شود.

منبع: searchengineland.com

یاهو و فایرفاکس، دست در دست هم علیه گوگل!
امتیاز بدهید